Post 10 of 365 : Sakit

Dalam sebuah perjalanan yang penuh percatuan
Kadang kita lelah
Kadang kita lemah
Kadang kita jatuh

Bagi aku lemah bukan bererti kalah
Bagi aku jatuh bukan bererti mengalah

Sakit bagi aku pengimarahan
Sakit bagi aku bantuan

Mungkin saja ada yang bilang
Sudah gagal lah engkau
Sudah kalah lah engkau
Tapi pendudukan itu bukan bermaksud penghambaan

Kadang ada saja orang yang duduknya menyenangkan
duduknya membanggakan
duduknya saja penuh gaya.

Tapi duduknya aku penuh keluhan
Duduknya aku penuh tangis dan hibaan

Aku terduduk saat perjuangan yang masih bersisakan
saat sebuah perjuangan yang belum berkesudahan
Kadang aku jenuh,
Tapi ini sudah termula, dan aku garap segala bentuk semangat untuk mengakhirkan.
Sebuah perjalanan yang sudah termulakan.

Bantulah aku, rangkullah aku
Kerana sakit ini kadang penghalangan.
Allahuakbar

-F_

Comments

Popular Posts